![]() |
![]() Oι μικροί μας φίλοι έγιναν για λίγο αρχαιολόγοι και απ' ό,τι φάνηκε τους άρεσε πάρα πολύ αυτός ο ρόλος. Μέσα σε μερικές ώρες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τέσσερις δραστηριότητες. H πρώτη δραστηριότητα ήταν η ανασκαφή. Τα παιδιά στην αρχή ενημερώθηκαν για το τι σημαίνει αρχαιολογία, ποιες είναι οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν οι αρχαιολόγοι στις ανασκαφές, καθώς και τι ανακαλύπτουν (ποια υλικά διασώζονται μέχρι σήμερα κτλ.). Στη συνέχεια, έγινε γνωριμία με τα εργαλεία της ανασκαφής (μυστρί, σκουπάκι, φαράσι) και τα παιδιά οδηγήθηκαν στο «χώρο της ανασκαφής». Eκεί, χρησιμοποιώντας τα ειδικά εργαλεία και, με τις μεθόδους που είχαν ήδη μάθει, ξεκίνησαν το έργο τους. Όλα τα αντικείμενα που έβρισκαν -κομμάτια από πήλινα αγγεία, νομίσματα, κόκαλα, θραύσματα από αγάλματα, χάντρες, κοσμήματα- τα τακτοποιούσαν σε ειδικά σακουλάκια, όπου τοποθετούσαν καρτελάκια με τις απαραίτητες ενδείξεις (ημερομηνία, είδος κτλ.).
H τρίτη δραστηριότητα ήταν οι κατασκευές από πηλό. Tα παιδιά έφτιαξαν το καθένα το
δικό του αντικείμενο (αγγείο, ειδώλιο κτλ.), μαθαίνοντας παράλληλα τον τρόπο κατασκευής
των αγγείων πριν ανακαλυφθεί ο τροχός.
Oι μικροί μας φίλοι έμειναν ενθουσιασμένοι από το πρόγραμμα και μας ζήτησαν να το
επαναλάβουμε. Για μία ακόμα φορά βλέπαμε τα γεμάτα ζωντάνια παιδιά να εγκαταλείπουν με
δυσκολία τις δραστηριότητες στο σημείο ακριβώς που είχαν αρχίσει την προσωπική τους δημιουργία. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |