Ατμοκίνητος Σιδηρόδρομος Αθηνών - Πειραιώς
«Ο σιδηρόδρομος ήρξατο τακτικώς εργαζόμενος από της τελευταίας Παρασκευής. Η συρροή των επιβατών είναι μεγίστη. Οι πάντες δ' ομολογούσι τας μεγίστας ωφελείας, ας η κάταρξις του έργου τούτου υπισχνείται. Ευχόμεθα και αύθις, ίνα η μικρά αύτη γραμμή υπάρξει η αρχή του καθ' όλην την επικράτειαν συμπλέγματος σιδηροδρόμων». Με αυτό τον τρόπο σχολίαζε ο Τύπος της εποχής την έναρξη λειτουργίας του ατμοκίνητου σιδηροδρόμου Αθηνών-Πειραιώς. Τα επίσημα εγκαίνια έγιναν μέσα σε ατμόσφαιρα γενικής χαράς στις 27 Φεβρουαρίου 1869, με επιβάτες στο πρώτο δρομολόγιο τη βασίλισσα Όλγα, τον πρωθυπουργό Ζαΐμη, υπουργούς, στρατιωτικούς, διπλωμάτες και άλλους επισήμους. Η ατμομηχανή με έξι βαγόνια κάλυπτε τη διαδρομή των οκτώ χιλιομέτρων από το Θησείο στον Πειραιά σε δεκαεννιά περίπου λεπτά.
|