|
|
|
Εισαγωγή στην Τέχνη της Περιόδου
υτό είναι που θαυμάζουμε στα έργα τέχνης, όπως ακριβώς και στην
περίπτωση των φυσικών όντων, δηλαδή η ενόραση του Νου που τα έπλασε και
τα πλάθει κάθε μέρα...μας γεμίζει με το μεγαλύτερο θαυμασμό κατέληγε ο
λόγιος και διπλωμάτης Μανουήλ Χρυσολωράς σε μία επιστολή του στα 1411,
αναφερόμενος στην καλλιτεχνική δημιουργία και στο ρόλο του καλλιτέχνη.
Αυτή η στάση απέναντι στο δημιουργό του έργου τέχνης αποτελεί μία από τις
νέες παραμέτρους της πολιτιστικής δραστηριότητας στην Ύστερη Βυζαντινή
περίοδο. Η επιστροφή και μίμηση κλασικών προτύπων, ο ρεαλισμός αλλά και
μια μυστικιστική και υπερβατική ατμόσφαιρα συγκαταλέγονται επίσης στα νέα
επιτεύγματα της τέχνης της περιόδου, που χωρίζεται χρονικά σε δύο φάσεις:
στην εποχή της Λατινοκρατίας (1204-1261) και στην εποχή των Παλαιολόγων
(1261-1453).
Η γνωριμία με την υστεροβυζαντινή τέχνη μέσα από τις μορφές της, αλλά και μέσα
από τα μνημεία στις διάφορες περιοχές του βυζαντινού κράτους και σ' αυτές της
πολιτισμικής του ακτινοβολίας θα συμπληρώσει την εικόνα της πολυτάραχης, τελευταίας
περιόδου του Βυζαντίου και... "θα μας γεμίσει με το μεγαλύτερο θαυμασμό".
|