Το γράμμα της σύνταξης
Το περιοδικό ΙΜΕρος είναι ετήσια επιστημονική έκδοση του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού (ΙΜΕ). Στόχος του είναι να αποτυπώσει την αλληλεπίδραση των ανθρωπιστικών επιστημών με τα πολυμέσα και τις νέες τεχνολογίες, με έναυσμα το διεπιστημονικό χαρακτήρα των έργων του ΙΜΕ. Τα γνωστικά πεδία που προτίθεται να συμπεριλάβει στην ύλη του καθορίζονται από τα παραπάνω και είναι τα εξής:
- η θεωρητική προσέγγιση της πολιτισμικής πληροφορίας ως αντικειμένου
ηλεκτρονικής ανάπτυξης και διάδοσης
- τα πρακτικά ζητήματα εφαρμογής, οπτικοποίησης και ανασύστασης της
πολιτισμικής πληροφορίας
- οι ιδιαιτερότητες των εκπαιδευτικών και μουσειολογικών ηλεκτρονικών
εφαρμογών που σχετίζονται με την πολιτισμική πληροφορία.
Το τέταρτο τεύχος του περιοδικού έχει τη χαρά να φιλοξενεί τα πρακτικά του «2ου Διεθνούς Συνεδρίου για τις Τεχνολογίες Πληροφορικής, τις Τέχνες και την Πολιτιστική Κληρονομιά Τεχνολογίες Ψηφιακής Τέχνης, Εφαρμογές και Πολιτικές». Υπεύθυνη της οργάνωσης ήταν η Αντωνία Ζερβάκη, η οποία μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της οργανωτικής επιτροπής αποτελούν για το συγκεκριμένο τεύχος τη συντακτική επιτροπή.
Το τεύχος συμπληρώνεται από τρία ακόμη άρθρα:
Οι Σ. Συλαίου και Π. Πατιά («Εικονικές αναπαραστάσεις στην αρχαιολογία και μερικά θέματα προς εξέταση») πραγματεύονται το σύγχρονο ρόλο των Εικονικών Αναπαραστάσεων στην αρχαιολογία, προτείνοντας ένα νέο τρόπο διερεύνησης ενός αρχαιολογικού μοντέλου, χώρου, συνόλου μνημείων ή ακόμα και αντικειμένων πολιτισμικής κληρονομιάς. Στο άρθρο των Α. Σίδερη, Μ. Ρούσσου και Α. Γκαϊτατζή («The Virtual Reconstruction of the Hellenistic Asclepieion of Messene») παρουσιάζεται η ανάπλαση του ναού του Ασκληπιού στη Μεσσήνη για σύστημα Eικονικής Πραγματικότητας.Τέλος, οι μουσειολόγοι Θ. Μουσούρη, Α. Γκαζή και Α. Νικηφορίδου («Τι μπορούν να μάθουν τα μουσεία από τους επισκέπτες; Η συμβολή της αξιολόγησης στη διαμόρφωση μιας έκθεσης για τα αρχαία ελληνικά μαθηματικά») δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο η αξιολόγηση μπορεί να καθοδηγήσει τα μέλη της ομάδας εργασίας στη λήψη αποφάσεων που αφορούν την ανάπτυξη εκθέσεων με στόχο τη μάθηση. Για το σκοπό αυτό παρουσιάζουν το παράδειγμα του προγράμματος αξιολόγησης της έκθεσης του ΙΜΕ με τίτλο «Υπάρχει σε όλα λύση; Ταξίδι στον Κόσμο των Αρχαίων Ελληνικών Μαθηματικών».
|