Περιεχόμενα
Στέλλα Συλαίου, Πέτρος Πατιάς
Εικονικές Αναπαραστάσεις στην Αρχαιολογία και Μερικά Θέματα προς Εξέταση
Διαβάστε την περίληψη,
ή Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
Θεανώ Μουσούρη, Ανδρομάχη Γκαζή, Αλεξάνδρα Νικηφορίδου,
Τι μπορούν να μάθουν τα μουσεία από τους επισκέπτες;
Η συμβολή της αξιολόγησης στη διαμόρφωση μιας έκθεσης για τα αρχαία ελληνικά μαθηματικά
Διαβάστε την περίληψη
Αθανάσιος Σίδερης, Μαρία Ρούσσου, Αθανάσιος Γκαϊτατζής
Η Εικονική Αναπαράσταση του ελληνιστικού Ασκληπιείου της Μεσσήνης
Διαβάστε την περίληψη
Περιλήψεις
Στέλλα Συλαίου, Πέτρος Πατιάς,
Εικονικές Αναπαραστάσεις στην Αρχαιολογία και Μερικά Θέματα προς Εξέταση
Σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε το σύγχρονο ρόλο των εικονικών αναπαραστάσεων στην αρχαιολογία. Παρέχουν ένα μη καταστροφικό τρόπο εξερεύνησης ενός αρχαιολογικού μοντέλου κάποιου αρχαιολογικού χώρου ή ενός συνόλου μνημείων, ακόμα και αντικειμένων πολιτισμού. Θα συζητηθούν τόσο η προσφορά τους στην αρχαιολογική έρευνα και στην κατανόηση του παρελθόντος από το ευρύ κοινό, όσο και κάποιες επικρίσεις εναντίον τους. Επιπλέον, θα παρουσιαστούν μερικές ιδέες σχετικά με τη δουλειά που μπορεί να γίνει στο μέλλον.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
Θεανώ Μουσούρη, Ανδρομάχη Γκαζή, Αλεξάνδρα Νικηφορίδου
Τι μπορούν να μάθουν τα μουσεία από τους επισκέπτες;
Η συμβολή της αξιολόγησης στη διαμόρφωση μιας έκθεσης για τα αρχαία ελληνικά μαθηματικά
Στόχος αυτού του άρθρου είναι να δείξει πώς η αξιολόγηση μπορεί να καθοδηγήσει τα μέλη της ομάδας εργασίας στη λήψη αποφάσεων που αφορούν την ανάπτυξη εκθέσεων με στόχο τη μάθηση. Παρουσιάζουμε, λοιπόν, το παράδειγμα του προγράμματος αξιολόγησης της έκθεσης του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού (ΙΜΕ) με τίτλο «Υπάρχει σε όλα λύση; Ταξίδι στον Κόσμο των Αρχαίων Ελληνικών Μαθηματικών» που πραγματοποιείται στο Πολιτιστικό Κέντρο «Ελληνικός Κόσμος».
Αθανάσιος Σίδερης, Μαρία Ρούσσου, Αθανάσιος Γκαϊτατζής,
Η Εικονική Αναπαράσταση του ελληνιστικού Ασκληπιείου της Μεσσήνης
Η διαδικασία της εικονικής αναπαράστασης του ελληνιστικού Ασκληπιείου της Μεσσήνης είναι αποτέλεσμα του προσδιορισμού των δυνητικών ομάδων χρηστών, της ανάλυσης των αναγκών τους και της ανάπτυξης ειδικού σεναρίου διάδρασης για καθεμία από αυτές. Η αναπαράσταση
δημιουργείται από το ΙΜΕ, ως μέρος ενός ευρωπαϊκού προγράμματος. Στην
περίπτωσή μας προτιμήσαμε μια προσέγγιση βασισμένη στις κονστρουκτιβιστικές θεωρίες για την εκπαίδευση, χρήσιμη τόσο στο εξειδικευμένο, όσο και στο γενικό κοινό. Η μεταφορά του μνημείου σε εικονικό περιβάλλον, επιτρέπει στον χρήστη να προβεί σε πολλαπλές «ανακατασκευές» σύμφωνα με διαφορετικές υποθέσεις. Ο αρχαιολόγος και ο αρχιτέκτονας μπορούν να δοκιμάσουν ανέξοδες λύσεις στο εικονικό μοντέλο πριν αποφασίσουν οποιαδήποτε επέμβαση στο πραγματικό μνημείο.
Ο μαθητευόμενος και το γενικό κοινό μπορούν να εξοικειωθούν με τις βασικές αρχές της κλασικής αρχιτεκτονικής, τη σύνθεση των ρυθμών και άλλα αρχιτεκτονικά ζητήματα μέσω μιας συναρπαστικής εκπαιδευτικής αλλά και παιγνιώδους διαδικασίας.
|